Vanda flygfält

Sitter för tillfället på en cafeteria och väntar på att få gå ombord. Vårt flyg är 1 timme och 15 minuter försenat! Suck! Jag som hade så stressigt att hinna från Vasa till Hesa, nu skulle jag hunnit ta ettsenare flyg och sluppit gå upp klockan 4 på morgonen! Bah, nåjaa sånt händer, vi kan ju hoppas vi flyger in lite tid.
Alexander lämnade av mig vid flygfältet i morse och det gick överraskande bra. Vi ses ju snart igen. Däremot så gick det lite sämre igår när vi var på avskedskaffe med vännerna igår. Vi alla hade väl försöka förtränga vad som komma skulle så igår kom väl verkligheten ikapp. Fast vi skötte nog det fint rätt fint ändå!
Tiden lär ändå gå fort, det kan också hända att jag komer hem ett varv innan jag blir utskickad til destinationen. Trots att jag är den enda svenskpratande här från Finland så har jag förstått att man kan säga till att jag vil åka hem den och den dagen så blir man hemskickad som man önskat. Det är ju bra! Många av de som är här kommer bara på utbildningen, åker sedan hem, börjar jobba igen i maj och åker hem sen så de hinner jobba hemma i två månader med ordentlig lön. Lönen som vi kommer att få är ju inte direkt något att hurra för.
Nu ska vi gå!
BAMSEKRAM!

Kommentarer
Postat av: Birgitta Antfolk

LYCKA TILL!!



H: Birgitta & co

2011-04-04 @ 11:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0