GOOD MORNING LAS PALMAS!

Haha, fast det är kväll och vi är i Bahia Feliz, men ni fattade pointen! :P 
Här är det varmt och härligt men för tillfället är min hemlängtan oerhört stor. Jag vill bara hem, bara gråter. Lite bättre blev det efter att jag pratat med min stora kärlek och min rumskamrat och de två andra vi "hänger" med. Vi är ju 89 st som är här på Blue Academy så man umgås ju med rätt många varje dag, minglar runt lite och så. Men Julia som jag sover med är det jag är mest med, sen har vi Emma och Ida. Christopher och Oscar som jag var med på arbetsintervjun i somras så träffade jag igår och vi hade rätt kul, jag var bara lite trött. Har även sett Oscar en sväng idag och Christopher kom förbi när jag skypade med Alex så nu har dom också pratat med varandra. Det var oerhört kul att träffa någon man kännde från förut annars! Det längtade jag väldigt mycket efter på flyget, redan, haha.
Från Finlandär vi ca. 20 st. Jag är den enda som är finlandssvensk med det är två stycken till som förstår svenska och den ena pratar faktiskt också den andra har jag inte hörst säga något på svenska ännu. Resten är danskar och svenskar. Så för mig är det naturligt att umgås med svenskarna så jag får prata mitt modersmål. Jaa eller ni som känner mig så vet ju att det svänger över till rikssvenska efterssom jag alltidpratat det med Olivia. Haha, det gör att alla här är jätte confused eftersom de tror att jag är svensk och plötsligt pratar finska, så jag har varit tvungen att förklara mig ganska många gånger. Jag märker att jag nu i text skriver mer rikssvenska än högsvenska, eller är det bara så att jag tänker på rikssvenska?
Jag vet att text inte är så uppskattad i blogginägg, inte långa texter i alla fall men jag måste få skriva av mig!!!
Vårt hotell är väl sisådär, det fungerar men inget överdrivet lyx. Vår pool är däremot super, varmt och härligt, man skulle inte kunna svalka sig i den,haha. Vi har även gym, spa och en 25m bassäng här! That's amazing! Jag och en finsk tjej Hanna blev överlyckliga så fort vi såg den. Så imorgon får det bli en simtur i bassängen istället för dagens morgonlänk klockan 07.00 för jag är dödstrött nu. Klockan är ju två timmar efter här så ni vet...
Nu ikväll har vi spelat beachvolley, badat i poolen och besökt Atlantico. Med mig hem fick jag 3 flaskor Hawaiantropic för endast 18€!! Efter att jag varit i solen ett tag ska jag köpa Tanning oil coconut också för den doftar så ljuvligt! Förutom underbara minnen av beachvolleyn ifjol i fagerö med mili och killarna så fick jag underbara flashbacks till en underbar somar ifjol när jag köpte glass, SAMMA glass som på K-stads campingen. Mitt ha-begär blev ett måste-begär när jag såg häegen danz(stavning?) glassbaren. MUMS.
Min lathet angående solkräms smörjningen idag fick följder ikväll när jag insåg att jag bränt mig på bröstkorgen och i nacken, som SJUTTON! Fast jag är inte enda. Så nu ska jag gå hem och smörja in mig i mitt nya hawaiantropic aftersun lotion och ta en riktigt skön nattsömn. Sängarna är lite hårda och vi har inget internet på rummet det suger lite faktiskt. Så nu sitter jag typ 500m från rummet på en "bar" med gratis internet. 
Idag såg vi bamse också! Tjohoo ;)
Nu natten hoppas på en bättre dag i morgon.
Bamsekram
P.S Ni får ursäkta stavningen jag är så trött så jag orkar inte korrekturläsa! D.S

Kommentarer
Postat av: Sabina

Tänkt bara säg att du kommer säkert att få superkul, låter superkul redan & att hemlängtan går säkert om snart,du måst säkert kanske bara väni de,å om itt anna så gaar an säkert om tå Alexander kommer! :) Hoppas du mår fint å haar e skönt. Sol för mig å!Saknis!//Bäjne

2011-04-01 @ 23:42:17
Postat av: Sosso

"GOOD MORNING LAS PALMAS!" Joo, vi fatta pointen! ;) Shasso, som alla ar ha skriva i kommentarfälte.. NJUT!! Koppla av! Tråkigt att ja aldrig hienda träff de furi du for :( Miss you! <3

2011-04-06 @ 16:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0