ABC, 123!

Ja nervositeten försöker väl ta över, bara att bita ihop! Denna näst sista dag har jag underhållit mig med att läsa på tent x2, tvättat, Tvättat och åter TVÄTTAT! Just nu snurrar typ 5e tvättmaskinen för dagen. Bli inte nervösa, det är inte kläderna jag skall ha med jag tvättar utan det är sängkläderna som lämnar hemma. Så vi ska ha rent och fint vår sista natt i Närpes på hur länge som hellst och framför allt så jag har rent och fint när jag väl kommer hem igen. Ja eller när VI kommer hem igen.
För detta blir för mig ett ensamt äventyr i bara typ två veckor i April och i Juni. Alexander komer nämligen dit jag blir stationerad så fort vi får det fixat. Han kommer att söka jobb på något hotell eller vattenpark som vi hoppas kommer att finnas nära. Hans drömjobb är väl typ vattenparken i Ayia Napa (som han besökte med sina gymnasievänner ifjol på våren) eller typ värsta lyxhotellet. Haha, drömma får man.
Detta är hur som hellst inget vi gör för att "hålla ihop" medan jag skulle ha varit ensam. Utan det är bara så att han alltid velat göra något äventyrligt som det här, om han själv fått välja skulle han väl varit i USA och utbildat sig till vildmarksguide eller något sådant. Så hände det sig att det ju dök upp dendär International Pool Lifeguard kursen för en månad sen då, som senast gick för 4 år sedan. Passligt nog åker jag bort så då är det ju inget hinder för honom att åka heller. Ödet eller?
Han kommer först att jobba klart här i Finland tills hans arbetskontrakt går ut, det är typ i nästa vecka, sen kommer han komma dit jag blir placerad och söka jobb. Om inget jobb dyker upp så åker han väl hem igen då, tråkigt men that's life!
Morgondagen består av engelska och matte tent och städning av lägenheten i Vasa. Usch så tråkigt! Sen ska vi nog hinna gå på kaffe med mina älskade vänner också. Tänk vad det skulle vara lätt att åka utomlands i ett halvår om jag kunde ta med alla mina älskade vänner, det är er jag inte vill åka från!
Rubriken citerar Alec som alltid säger så när hon blir arg eller liknande så att hon ska lugna ner sig. Just nu känns det så att jag behöver säga den ramsa också för att behålla lugnet!
Nu blev det en lång ramsa igen! Jag suger på att göra lika fina inlägg som Repsu! Nu kommer jag troligtvis inte att uppdatera förrän tidigast onsdag kväll när jag anlänt till Bahia Feliz, så ni vet. Här kommer jag att bo de närmsta 10 dagarna och gå på BLUE ACADEMY! Ha en underbar sommar här i norr.
BAMSEKRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0